Рубрика: ПОДГОТОВКА СПЕЦИАЛИСТОВ
Файл статьи: PDF
Аннотация: Определены основные сущностные характеристики и выделены структурные компоненты профессиональной готовности логопедов к работе с детьми, имеющими умеренную и тяжелую степень умственной отсталости. Представлены методика и результаты экспериментального изучения сформированности данной готовности у студентов — будущих логопедов.
Ключевые слова: личностная готовность педагога, профессионально-личностная готовность педагога, умеренная и тяжелая умственная отсталость.
Abstract: The main characteristics and structural components of vocational readiness of speech therapists for work with children with moderate and severe degree of mental retardation are revealed in the study. The paper indicates the methods and results of the pilot study of the formation of such readiness in students, future speech therapists.
Key words: personal readiness of a teacher, vocational and personal readiness of a teacher, moderate and severe mental retardation.

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.