Файл статьи: PDF
Аннотация: Статья посвящена анализу влияния параметров родительского отношения к детям 6-7 лет с перинатальным поражением центральной нервной системы (ПП ЦНС) на развитие у них школьно значимых функций (ШЗФ).
Ключевые слова: родительское отношение; параметры родительского отношения; перинатальное поражение центральной нервной системы; дети с ППЦНС в анамнезе; особенности родительского отношения к детям с ППЦНС; готовность к школе; школьно значимые функции.
Abstract: The article is devoted to the analysis of the influence of parameters of parents’ attitude to children aged 6-7 with perinatal lesions of the central nervous system (PL CNS) to the development of their school-significant functions (SSF).
Key words: parent attitude; parameters of parents’ attitude; prenatal lesion of the central nervous system; children with PL CNS in history; characteristics of parental attitudes towards children with PLCNS; school readiness; important for school functions.

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.