Файл статьи: PDF
Аннотация: Статья посвящена эмпирическому исследованию особенностей дивергентного мышления слабовидящих школьников. Материал статьи основан на детальном анализе характера и причин, вызывающих затруднения дивергентной продуктивности. Рассмотрены условия развития творческого мышления учащихся с нарушениями зрения
Ключевые слова: воображение; дивергентное мышление; конвергентное мышление; креативность; творческая личность; чувственный опыт; подростки; слабовидящие; словесно-логическое мышление; интериоризация.
Abstract: The article is devoted to the empirical research of peculiarities of divergent thinking of visually impaired school children. The material of the article is based on the detailed analysis of the character and the reasons causing difficulties of divergent efficiency. The conditions of development of creative thinking of visually impaired pupils are revealed.
Key words: imagination; divergent thinking; convergent thinking; creativity, creative person; sensual experience; teenagers; visually impaired; verbal thinking; interiorization.

Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.